Sõltumatu sertifitseerimisorganisatsioon Bureau Veritas väljastas aprillis Hansabile kõrgeima IT-turvalisuse tagamise (ISO 27001) ja keskkonnasäästlikkust tõendava (ISO 14001) sertifikaadi ning uuendas IT-teenuste protsesside ja teenuste juhtimiskvaliteedi sertifikaate (ISO 9001 ja 20000), mis tõstavad Hansabi konkurentsivõimet nii Eestis kui ka välisturgudel.
“Hansab on tänaseks ainuke ettevõte Baltimaades, millele on omistatud korraga need neli ISO sertifikaati – see on ettevõttele oluline tunnustus, sest tõendab meie suutlikkust pakkuda parimaid usaldusteenuseid nii kodumaal kui ka rahvusvahelisel tasemel,” sõnas Hansab Grupi kvaliteedijuht Algo Puusepp.
Ta lisas, et Hansabis on standardi nõudeid arendatud pika aja jooksul ja need moodustavad terviku kogu ettevõtet hõlmavatest tegevustest. “Rahvusvaheliste sertifikaatide saamine on ettevõtte arengus suur samm edasi, andes meile ja meie partneritele garantii, et me keskendume õigetesse valdkondadesse ning teostame töid parimal võimalikul tasemel,” ütles Puusepp.
Eesti Kvaliteediühingu juhatuse esimehe Tiia Tammaru sõnul annavad juhtimissüsteemide sertifikaadid klientidele ja tarbijatele, aga ka partneritele kindlustunde, et tegemist on kvaliteetse ja turvalise teenusega. “Ettevõte on teinud enam kui hädavajaliku selleks, et tagada oma protsesside ja teenuste kõrge kvaliteet (ISO 9001), käitudes samal ajal vastutustundlikult ning keskkonda säästvalt (ISO 14 001). Ettevõtte tegevuse spetsiifikast tulenevalt on kriitilise tähtsusega IT turvalisuse tagamine (ISO 27 001) ning IT teenuste juhtimise kvaliteet (ISO/IEC 20 000-1),” kirjeldas ta.
Eesti Kvaliteediühingu juhatuse esimees lisas, et kui ISO 9001 nõuete täidetust tõendavad sertifikaadid on kujunenud juba mingis mõttes normiks (Eestis on hetkel 1113 kehtivat sertifikaati) ning järjest enam lisandub ISO 14001 sertifikaate (hetkel 535), siis IT teenusejuhtimise süsteemi standardi ISO/IEC 20 000-1 nõuetele vastavuse sertifikaat on Eestis väljastatud vaid Hansabile ning IT turvalisuse standardi ISO 27 001 sertifikaat on vaid veel mõnel üksikul ettevõttel. “Need kvaliteedimärgid annavad Hansabile tugeva konkurentsieelise ning mõjuvad ehk motiveerivalt ja innustavalt ka sektori teistelegi ettevõtetele, et enda juhtimissüsteeme arendada ning pürgida enam kui kohustuslike nõuete täitmise poole, ületades klientide ootusi,” kinnitas Tammaru.
Aastaid Hansabiga koostööd teinud Tallinna Kaubamaja Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats märkis, et Hansab toodab neile Partnerkaarte ja Partner e-kinkekaarte ning kvaliteedinõuded tagavad garantii, et kaardid vastavad kõrgeimatele nõuetele ning täidavad tarbijate ootuseid.
“Enam kui 600 000 tarbijal üle Eesti on olemas Partnerkaart, mida meie kauplustes igapäevaselt kasutatakse. Tihe kasutamine seab kõrgemad nõuded plastikkaardi ja kaardi magnetriba vastupidavusele, seda enam, et kaart ja selle magnetriba peab vastu pidama kolm aastat ehk kogu kaardi kehtivusaja. Partner kinkekaartide puhul mängivad lisaks kvaliteedile rolli ka turvanõuded, mida enamus Eesti kaarditootjaid kahjuks ei suuda tagada,” tõi Paats esile. Tema hinnangul on just kvaliteedi ja turvanõuete täitmine üheks oluliseks argumendiks koostööpartneri valiku tegemisel ning pikaajalisel usaldamisel.