7 jaemüügi maksetrendi

Sedamööda, kuidas finantstehnoloogia revolutsioon hoogu võtab, peavad jaemüüjad oma valdkonna trende jälgima, et tehnoloogia muutumisega sammu pidada. Hansabi partner Ingenico on ära märkinud seitse põhitrendi, mis jaemüüjatele edaspidi mõju avaldavad.

1. Omnichannel jõuab kõikjale

Ostmisviisid arenevad kiiresti edasi ning veebis ja veebiväliselt toimuva kaubanduse piirid üha hägustuvad. Kõikehõlmav, „kanaliteülene“ tehnoloogia ühendab reaalset ja virtuaalmaailma, ehkki selleks, et see oleks edukas, peavad ühinema kahte tüüpi tehingud: kaardiga (mis tähendab kaupluses kohapeal toimuvaid tehinguid) ja kaardita, mis tähendab veebis või mobiilis toimuvaid tehinguid.

„Maksmise tulevikus muutub meie nägemuses peamiselt see, et tekib veelgi rohkem nutitehinguid. Tehinguvõimalusi tuleb üha juurde ja juurde. Oleme üsna veendunud, et maksmise jõudmine asjade internetti loob kanaleid juurde, nii et tehinguid on võimalik sooritada ekraanil, autos, teleri kaudu – igal pool, kus on olemas nutirakendused,“ ütles Michel Léger (EVP Innovation, Ingenico Group).

2. Ostlemine muutub sotsiaalsemaks

Eelmisel aastal otsustas enamik suuremaid suhtlusrakendusi, sh Facebook, jagada oma rakendusliideseid kolmandast osapoolest arendajatega – see samm aitab kindlasti kaasa sotsiaalkaubanduse levikule julgete nutikasutajate seas.

Sotsiaalkaubanduse rakendused saavad kasutajatele tooteid müüa ilma et kasutajad peaksid rakendust vahetama – oluline omadus, mis vähendab müügitõkkeid ning tagab sujuva tarbimiskogemuse.

Sõnumirakendused ja sotsiaalmeedia on jaemüüjate jaoks tärkavad turud. On oluline, et neis sõnumirakendustes saaks teha makseid samas kanalis, ilma et sunnitaks tarbijat rakendusest lahkuma.

3. Maksed asjade internetis muutuvad tavaliseks

Mobiilitehingute ja muude värkvõrgus toimuvate tehingute hulk kasvab kiiresti. Mobiilide ja muude kontaktita maksete hulk on aastaks 2018 kolmekordne, võrreldes aastaga 2015.

Nutikellade ja aktiivsusmonitoride potentsiaal vaimustab lähiväljaside valdkonda, ehkki suurem osa käibest tuleb vähemalt lähitulevikus siiski kontaktivaba võimalusega nutitelefonide kaudu.

4. Müügikoht kui selline uueneb

Paljud jaemüüjad ei ole suutnud sammu pidada areneva tehnoloogiaga, mis kujundavad ümber müügikoha kontseptsiooni – kuid see muutub peagi, kuna poed liiguvad traditsioonilisest kassamudelist üha kaugemale.

Mõned jaemüüjad hakkavad müüma tarbekaubastunud, suuremahulisi tooteid ilma teenindajata kioskite kaudu, samas levivad üha enam ka muud viisid, mis aitavad klientidel kassajärjekordi vältida.

5. Arendajad juhivad järgmise põlvkonna müügirakendusi

2016. aastal läksid esmalt Visa ja seejärel Mastercard ning American Express üle avatud platvormile, et arendajad saaksid kasutada krediitkaardifirmade suhtlusrakendusi uute makserakenduste ja tarkvara loomiseks.

Fakt, et finantsinstitutsioonid need äriandmed avaldasid, näitab, et kui nad ei kaasa partneriteks tehnoloogiafirmasid, ei suuda nad pidada sammu nende konkurentidega, kes kaasavad.

Tänu uutele platvormidele näeme, kuidas rakenduste arendajad toovad turule järgmise põlvkonna makse- ja müügikoharakendused.

6. Turvakrüpteering tugevneb

First Annapolis Consultingu tehtud uuringu järgi olid turvakaalutlused peamine põhjus selleks, miks mobiilimakseid ei kasutata.

Samas kasutavad mobiilirahakotid turvamärke ja krüpteerimistehnoloogiat, mistõttu mobiilitehingud on tegelikult turvalisemad kui kaardi magnetkaardi lugejast läbitõmbamine, ning tarbijate arusaamine nendest lisaturvaomadustest lähitulevikus paraneb.

Sellised vahendid nagu punktkrüpteerimine (P2PE) ja turvamärkide kasutamine levivad üha rohkem nii mobiilitehingute kui ka krediit- või deebetkaardi tehingute juures.

7. Mobiilsed rahakotid muutuvad tavaliseks

Mobiilse rahakoti võimaluste arv üha suureneb, kuni turu vallutab selge „võitja“. Arenenud turgudel on kõige soositumad Apple Pay, Android Pay ja Samsung Pay – kõiki neid saab kasutada ainult selle tootja mobiiltelefonides või ainult neis operatsioonisüsteemides.

„Tarbijad ei saa seda igal pool kasutada, kuid mobiilne rahakott on tulevikus kindlasti midagi enamat kui lihtsalt üks alternatiivne makseviis. See seotakse lojaalsuspakkumistega ning mobiilse rakenduse kasutamisega kaasneb kasu kaardivaldajale,“ ütles Greg Burch, Ingenico Group North America strateegiliste algatuste asepresident.

 

Originaalartikkel Ingenico blogis: https://blog.ingenico.com/posts/2017/02/trendspotting-in-the-payments-space.html

Tagasi