9.-10. märtsil toimus Londonis Retail Business Technology Expo (RBTE), mis on üks suuremaid kaupmeestele suunatud üritusi Euroopas, kus toimub üheaegselt mess, seminarid, töötoad ja innovatsiooni konkurss. Hansabi kaubanduslahenduste valdkonnajuht Kristo Kaljuvee külastas messi ning annab allpool väikse ülevaate messil toimunust.
Samaaegselt toimusid ka Londoni Olympia keskuses Retail Design Expo, mis käsitles kaupluse ostukeskkonna disaini, sisustuse, turunduse ja visual merchandisingu’u teemasid ning Retail Digital Signage Expo, mille fookuses olid ostukeskkonna digitaalsed info edastamise lahendused.
Kaubanduses klienditeeninduse ja turvatehnoloogia lahenduste pakkujana keskendus Kaljuvee peamiselt RBTE ja RDSE ürituste osadele.
2016. aasta messi trendid ja kuumad teemad:
- Müügipunktides tarbija käitumise kaardistamise ja analüüsi lahendused. Tarbija käitumise kaardistamiseks kasutatakse 3D liikumissensoreid ja IP kaameraid, tarkvaralahendused teostavad analüüsi ja erinevate mõõdikute abil tõlgendatakse tulemusi.
- 3D ja virtual reality tehnoloogiate kasutamine kaubanduskontseptsioonide loomisel ja testimisel.
- Tehnoloogiad kaupluse siseste protsesside automatiseerimiseks, nt. suletud sularaharinglus lahendus, elektroonilised hinnatablood.
- RFID tehnoloogia põhinevad lahendused: 1)kliendirahuolu suurendamiseks, 2)lisamüügi teostamiseks, 3)kaubakaitseks, 4)inventeerimiseks
- NFC makse iseteeninduskioskitele. Võimaldab iseteeninduskioskites kiirelt ja mugavalt teostada NFC makseid.
- Digitaalsete ekraanide automaatne ja dünaamiline sisuhaldus. Ekraanidel õige sisu esitamine õigele sihtrühmale õigel ajal.
- E-kaubandus ja piiride ülesed makselahendused.